Rad na "plus trideset" nikomu nije ugodan, posebno ako se radno vrijeme provodi na otvorenom, a plaća nije velika. Zato ne čudi da zadarska komunalna tvrtka "Čistoća" već pola godine traži radnike. Zaposle svakog tko im se javi, a trenutačno imaju petnaestak otvorenih radnih mjesta za pometače i transportne radnike.
Za priču nemaju vremena jer grad treba što prije oprati. Građani se bune što ih ometaju rano ujutro i ne peru noću, a noću ne mogu obavljati posao zbog mora turista. Štekati im otežavaju posao, kao i dostavna vozila.
- Ujutro stvarno ima smeća, otpada, kante krcate, za razliku do sada, to je užas. Turista ima puno, tako da mi počnemo ujutro u pet, neki u četiri sata, a neki i po noći peru grad, rekao je djelatnik Čistoće Zadar Zdenko Bubnjar.
Nije lako ni u drugim četvrtima, posebno onim turističkim.
- Vjerojatno malo ljudi zna da je zadarska Čistoća po površini najveća u Hrvatskoj. Ogromnu površinu mi opslužujemo. Uključujući sve zadarske otoke i većinu općina na Ugljanu i Pašmanu, istaknuo je direktor Čistoće Zadar John Ivan Krstičević.
Zadarska "Čistoća" već pola godine traži radnike, Foto: Regionalni dnevnik/HRT
Zadarska "Čistoća" već pola godine traži radnike, Foto: Regionalni dnevnik/HRT
S ljetnim temperaturama povećava se i obujam posla. Količina smeća koju treba zbrinuti u sezoni četiri je puta veća nego u ostatku godine, pa trebaju i više radnika.
- Tu je puno fluktuacija, neki dođu, pa vide da ne mogu odraditi posao, onda brže bolje odu, tako da nama sigurno ovog trenutka treba petnaestak djelatnika i to - odmah, naglasio je Krstičević.
Možda bi zainteresiranih za posao u Čistoći bilo više da je plaća ipak malo veća.
- To je jako škakljiva tema, ali smo na dobrom putu da na obostrano zadovoljstvo i nas u komunalnim firmama i gradova i općina nađemo neki balans. Mislim da ćemo uskoro izaći s lijepim vijestima za naše djelatnike, poručio je direktor Čistoće Zadar.
Danonoćno metu, usisavaju, peru gradske ulice i nadaju se da će njihov rad po suncu i kiši, vrućini i hladnoći biti adekvatno nagrađen.