Dan je darovitih učenika RH, a za neke od njih pravo mjesto su radionice "Socijalni izazovi" nastale signaliziranjem roditelja i djece, što im je potrebno u socijalnom okruženju.
21.03.2023.
19:00
Autor: Nika Jelavić/Dobro jutro, Hrvatska/HRT/V.M.
Dan je darovitih učenika RH, a za neke od njih pravo mjesto su radionice "Socijalni izazovi" nastale signaliziranjem roditelja i djece, što im je potrebno u socijalnom okruženju.
Djeca i roditelji tako jedva čekaju petak i Stelinu radionicu koju je posjetila i ekipa emisije Dobro jutro, Hrvatska:
Kako prepoznati osjećaje i kontrolirati emocije
"Mjesto gdje se osjećaju svoji među svojima" - tako majka učenice opisuje radionice "Socijalni izazovi" koju Udruga Dar u suradnji sa studenticama s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta organizira već gotovo šest mjeseci. Simuliranim situacijama vježbaju se komunikacijske i socijalizacijske vještine.
- Oni mogu vježbati kako inicirati komunikaciju s vršnjacima, kako im pristupiti, o čemu se mogu razgovarati i, također, s njima radimo na njihovim emocijama. Znači da znaju prepoznati kako se osjećaju tijekom takvih interakcija i kako da zapravo kontroliraju emocije, objašnjava naša sugovornica Stela.
Radionice se bave situacijama poput onih za vrijeme školskih odmorom kada učenici koji imaju dobre komunikacijske vještine razgovaraju, a učenici koji nemaju ili im je takva situacija malo neugodna, ne znaju uopće kako pristupiti.
- Simuliramo neku takvu situaciju ili ista stvar tada može biti u parku ili recimo, za vrijeme nekakvih obiteljskih okupljanja, kad se netko obrati djetetu, a dijete je, 'ajmo reći, povučeno, ne zna što bi reklo, pa da se nekako oslobodi tog straha da može u bilo kojoj situaciji reći ono što misli, da ne mora to potiskivati i reći, recimo samo roditeljima ili samo nekome kasnije, nego da može općenito sudjelovati u bilo kakvoj interakciji koja ga snađe, dodaje Stela.
U planu i nove radionice
Udruga Dar već osam godina prepoznaje nadarenu djecu, brine o njihovim interesima i omogućuje im razvoj njihovih sposobnosti.
- Imamo u planu još niz radionica. To su uglavnom STEM radionice jer su darovita djeca uglavnom usmjerena na STEM područja, međutim, razvijamo i ove druge vještine i socijalne vještine, tako da jedna od ovih radionica, koje smo odradili u Osnovnoj školi Ljubljanica u Zagrebu, su bile socijalne vještine jer smo primijetili da ta djeca koja su darovita, ona jednostavno im fali taj socijalni dio, socijalni kontakt, ističu iz Udruge Dar.
Prvobitno su radionice bile namijenjene učenicima od trećeg do sedmog razreda Osnovne škole Ljubljanica, ali ubrzo su se počeli priključivati i učenici iz drugih škola:
- Radionica je bila jako uspješna, imala je velik odaziv djece. Također, u toj školi smo proveli psihološko testiranje djece da vidimo u kojem području su djeca darovita. Plan nam je da ta darovitost dalje upiše u e-maticu, odnosno u e-dnevnik tih učenika kako bi se ti učenici mogli pratiti u školama koje je pohađaju i kako bi i dalje razvijali tu svoju darovitost, napominju iz Udruge Dar.
Pozitivan utjecaj na učenike
Profesori u školi i roditelji često primjećuju pozitivan utjecaj radionica na učenike:
- Roditelji često i prije i poslije radionica, kako dolazimo prije i ostajemo kasnije, komentiraju kako su primijetili da ih profesori više hvale, da su, recimo, mirniji ili da kad žele nešto reći, ne kažu da oduzmu cijeli sat pričajući o tome, nego kažu ono što misle i onda stanu i puste druge da pričaju svoje. I da, općenito je puno lakše i u drugim situacijama kad se, recimo, nađu na nekakvom takvom druženju ili na nekakvim znanstvenim skupovima, da se mogu puno bolje prilagoditi grupi koja je tamo, iako to možda nije grupa s kojim se oni prvotno druže, objašnjava Stela.
Osim učenja, radionice su mjesto druženja i sklapanja novih prijateljstava:
- Pogotovo otkad smo uveli da, recimo, slavimo rođendane, jer neke mame su znale reći da učenici često ne budu pozvani na rođendane, pa onda nemaju volju ni slaviti svoje rođendane. Onda smo odlučili, zapisali smo sve rođendane, i odlučile smo, kad god je nekome rođendan blizu tog petka da odaberemo kad ćemo i onda da proslavimo rođendan. I onda taj dan nemamo nikakvu vježbu, nego samo se druže. Mogu pričati o čemu god žele, donesemo im društvene igre, grickalice i onda imaju samo taj osjećaj da uopće mogu sudjelovati u nečemu takvom i dobiju i želju da sami slave svoj rođendan, priča nam Stela.
Iskoristiti prilike koje se nude
Cilj ovih radionica je da djeca i kasnije kroz život i svi učenici koji dolaze, mogu normalno stupiti u nekakvu komunikaciju i interakciju.
- Da nemaju straha od javnih nastupa, strah općenito od usmenih odgovaranja i od bilo čega što ih može kasnije snaći u životu, znači da oni sad dok su još mali, uspiju stvoriti nekakve kvalitetne i jake komunikacijske i socijalizacije vještine za kasnije u životu da bi mogli biti otvoreni i da bi mogli zapravo iskoristiti prilike koje im se nude, zaključuje Stela.
U budućnosti planiraju obogatiti radionice i u njih uključiti više zagonetnih igara s pomoću kojih će se rješavati socijalizacijski zadaci. Na zabavan način tako se razgovara, uči, igra, ali i stječu nova prijateljstva.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora