Šimun Bilas i Vito Križaić pohađaju 2. razred čakovečke gimnazije, koja je jedna od rijetkih u Međimurju koja svojim učenicima omogućava pohađanje nastave robotike. Šimuna je tehnologijom zarazio stariji brat, dok se Vito za nju počeo zanimati još u šestom razredu. Kažu kako su sretni što imaju priliku pohađati izborni predmet robotike u školi - kako zbog društva, tako i zbog pristupa novim tehnologijama.
Jedan od njihovih robotičkih izuma su autići za igru koji se kreću pomoću kontrolera.
- Kako naginjemo kontroler, tako se naši autići kreću. Cilj igre je probušiti što više balona i skupiti što više bodova, objašnjava Vito i dodaje kako je njihov drugi izum nešto kompliciraniji, a bazira se na detektiranju boje i mjesta na koje žeton pada na igraćoj ploči.
- Na početku svakog projekta uvijek je problem ideja – ali kad se ideja dobije sve ostalo se rješava usput, kaže.
A od ideje do realizacije trebalo im je oko tjedan i pol.
Izumi na kojima rade čakovečki gimnazijalci na prvu djeluju jednostavno, no sve su samo ne to.
- S robotikom ima jako puno posla – to je multidisciplinarna znanost koja objedinjuje više znanosti – od vektorskog crtanja, elektronike, elektrotehnike do spajanja i lemljenja, objašnjava njihov profesor robotike Nikola Friščić i dodaje kako škola smatra da je robotika vrlo bitna učenicima u 21. stoljeću, te da ih na taj način pripremaju za zanimanja budućnosti:
- Danas bez tehnologije zapravo ne možete ništa.
Iako je robotika još uvijek pretežno predmet muškog interesa, sve više žena pokazuje zanimanje za ovu znanstvenu granu.
- Smatra se da je robotika tehnički dio školovanja, i nekako su muškarci češće u robotici, objašnjava profesorica Nina Mikolaj Varga i dodaje kako u njihovoj školi sve više djevojaka upisuje izborni predmet robotike.
Iako robotika kao predmet u čakovečkoj gimnaziji postoji tek kratko, mladi robotičari već su postigli zavidne rezultate – naime, osvojili su dvije prve nagrade u samo dvije godine.
U skoroj budućnosti svi se nadaju ozbiljnijem školskom laboratoriju, a mladi robotički duo s početka priče planira nastaviti daljnje školovanje u tehničkom smjeru.
- Želio bih ostati u robotici, kaže Šimun, a Vito se nadovezuje: "Htio bih otići na FER ili neki drugi tehnički fakultet".