Mnogi koji vole putovati, vole i letjeti avionom. No, rijetki su dosad imali prilike priuštiti si uslugu poslovne avijacije.
30.03.2021.
11:48
Autor: Kod nas doma/HTV
Mnogi koji vole putovati, vole i letjeti avionom. No, rijetki su dosad imali prilike priuštiti si uslugu poslovne avijacije.
- Zapravo se radi o letovima po narudžbi, praktički je svaki let unikat – nema reda letenja. To ima svoje pogodnosti koje su već odavno prepoznate u Europi i Americi, a i kod nas se to sve više prihvaća. Ono što privlači ljude da lete s našim avionima je ta privatnost – obično bude do 3 putnika, iako je kapacitet do 7, kaže pilot Krešimir Jung za emisiju HTV-a Kod nas doma.
Putnici koji se odluče na ovakav način putovanja imaju svoj komfor - ne moraju na aerodrom dolaziti sat i pol prije, već dolaze desetak minuta prije leta. Prolazi se kroz izdvojene dijelove aerodroma, gdje se putnici mogu kratko osvježiti i odmah ući u avion. Uvijek se leti direktno na destinaciju – ovakvi letovi uglavnom pokrivaju Europu i sjevernu Afriku.
Radni tjedan pilota daleko je od "klasičnog".
- Naš tjedan ne počinje u ponedjeljak niti završava u petak, a ni naše radno vrijeme nije od 8 do 16 sati. Ovisno o potrebama i željama naših klijenata, naš radni dan može započeti u bilo koje doba dana i noći, kaže pilot Filip Schnaidar te dodaje kako veliku razliku u njihovom radnom tjednu čini doba godine – u ljetnim je mjesecima potražnja za uslugama poslovne avijacije jako visoka, i kapaciteti letova su uglavnom popunjeni dosta unaprijed pa si piloti mogu planirati raspored. S druge strane, u zimskim mjesecima je potražnja sporadična, te se red letenja puni iz dana u dan.
- Kad započnemo smjenu, prva dva dana obično znamo gdje ćemo završiti, a onda se zna dogoditi da nakon leta saznamo da nas taj dan čeka još dva-tri leta, s osmijehom priča Schnaidar.
Bavljenje poslovnom avijacijom vrlo je zanimljiv posao pilotima, posebice onim mlađim.
- Radimo veliki broj odredišta – neki mladi kopilot koji se zaposli kod nas u prvoj godini letenja već može obići 150, pa čak i 200 aerodroma širom Europe i sjeverne Afrike. Taj posao se jako brzo uči, vrlo je dinamično. Letovi u prosjeku traju oko sat i pol, tako da su piloti jako dobro utrenirani u vrlo kratkom roku, kaže Jung i dodaje kako piloti imaju priliku i obići većinu destinacija u koje lete.
Ipak, pilot ne može biti bilo tko – to je proces kojem se treba posvetiti i vremenski, ali i financijski.
- Dobre karakteristike pilota su fleksibilnost, s obzirom na veliki broj destinacija i izmjena u redu letenja. Vrlo su uključeni u pripremu zrakoplova i dokumentacije, a dobro je i da imaju razvijenu 'customer service' vještinu, kaže Schnaidar.
Puno poznatih osoba putovalo je s ovim pilotima, između ostalih i Jose Careras, Andrea Boccelli, Sting, U2 i ostali.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora