Ljetni mjeseci bliže se kraju, a polako počinje nova izložbena sezona. U Domu HDLU-a ovih se dana mogu razgledati čak četiri izložbe s mnogo više autora.
29.08.2021.
15:28
Autor: Anja Cerar/Vijesti iz kulture/V.M./HRT
Ljetni mjeseci bliže se kraju, a polako počinje nova izložbena sezona. U Domu HDLU-a ovih se dana mogu razgledati čak četiri izložbe s mnogo više autora.
Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je u Meštrovićevom paviljonu istovremeno ponudilo čak četiri izložbe - skupnu "Visita Interiora Terrae: Mit i alkemija kao umjetnička praksa" te samostalne "Kontinuitet tišine" Maria Matokovića, "Rhymes of the White Crow: The Epilogue" Andree Resner i "Opsada Oza" Nikole Vrljića.
Četverostruki postav obišla je ekipa Vijesti iz kulture:
Metamorfoze - zajedničko polazište osam umjetničkih strategija, četvero hrvatskih i četvorice meksičkih umjetnika različitih poetika. Izložbi~na kojoj se susreću umjetnost, antropologija i alkemija prethodilo je istraživanje Učke, Velebita i meksičke pustinje San Luis Potosí.
- Meksički dio izložbe kombinira land art nastao u Hrvatskoj i Meksiku tijekom nekoliko godina i rezultat je zajedničkog terenskog i umjetničkog istraživanja, pokušaj da se pronađe zajednički nazivnik dviju kultura, kaže Manolo Cocho, kustos izložbe i umjetnik.
- Zajedničku točku koju smo uzeli između Meksika i Hrvatske je odnos prema krajoliku, s jedne strane, a s druge strane ideja transformacije, dodaje kustos izložbe Josip Zanki.
Preobrazbama se bavi i Andrea Resner. Na interdisciplinarnoj izložbi pod nazivom "Rhymes of the White Crow: The Epilogue" umjetnica nastavlja likovnu praksu istraživanja iskustva žene kroz mitologiju, svijet snova i pjesništvo.
- Priča je to o skrivenim ženskim svjetovima. Referira se na bajke i na prirodne sile i na snove, ali isto tako istražuje traume, generacijske traume koje se prenose kroz priču o potisnutoj seksualnosti, potisnutim snovima, inhibicijama, napominje Andrea Resner.
Multimedijalni umjetnik Mario Matoković, autor izložbe "Kontinuitet tišine", istražuje potisnuto u svijetu rada. Izložba se sastoji od serije grafika, koje polaze od problematičnih izjava izgovorenih u radnom okruženju s pozicije moći, i fotografskih portreta koji prikazuju radnike kojima su te izjave bile upućene. Jedina njihova moguća reakcija često je - šutnja.
- Pojedinac se mijenja na taj način da u biti on ili odustane od svog poziva, u kojem je zaista i profesionalan i odradi ga maksimalno, ili se jednostavno uklopi u to sivilo, gdje se onda opet javlja zatvaranje u sebe, ističe Matoković.
A u Galeriji Bačva Nikola Vrljić postavio je ciklus "Opsada Oza", u kojem ogoljuje proces i sirovinu - mahom uslojene polistirenske ploče. Kao i dosad - tema je čovjek u susretu s groteskom.
- Specifično na ovoj izložbi, odnosno na ovom projektu, nekakav je odnos osobne moći i nemoći koju čovjek pretpostavlja da bi trebao ili mogao imati ili pretpostavlja da društvo očekuje od njega... ili ne, ostavlja pitanje otvornim kipar Nikola Vrljić.
Četiri izložbe čekaju vas u Meštrovićevu pavljonu do 16. rujna.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora